Facebook to chyba najbardziej popularny serwis społecznościowy na świecie. Można śmiało powiedzieć że niemal każdy posiada tam konto. Dlaczego więc nie skorzystać z oferty i nie zrobić sobie na nim swojego funpage’a firmowego zamiast strony www? Zastanówmy się nad tym jakie mamy różnice.
Strona internetowa to podstawa istnienia naszej działalności. Jest ona postrzegana jako wiarygodne źródło, wskazujące na to że nasza firma istnieje, że ma się dobrze, że jesteśmy prawdziwi i działamy zgodnie z prawem, a ponadto to nasza indywidualna elektroniczna wizytówka.
Pamiętajmy że naszą stronę internetową możemy stworzyć wedle naszych indywidualnych założeń estetycznych. Mamy na to wpływ, możemy na nie mieszcząc co chcemy. Możemy umieścić opis naszej działalności, opisać dokładnie wachlarz świadczonych usług, przedstawić w atrakcyjny sposób realizacje algo dodać formularz kontaktowy i kontakty do różnych pracowników naszej firmy. Dodatkowo przecież mając stronę internetową posiadamy także domenę, jak posiadamy domenę to posiadamy nasz indywidualną skrzynkę email. Jesteśmy przecież profesjonalistami, chcemy by klient tak właśnie nas postrzegał i z naszych usług korzystał.
Facebook dla przykładu, jest platformą społecznościową. Jest on narzędziem, który posiada większość i większość może szukać na nim informacji. Nadaje się on idealnie na założenie naszego funpage firmowego. Jednak ma on pewne ograniczenia. Facebook jednak w pewnien sposób ogranicza treśi jakie możemy opublikować. Jedno zdjęci czołowe, kilka wybranych adresów kontaktowcyh, brak formularza kontaktowego itd.
Takie ograniczenia są trudne do zaakceptowanie jeśli chcemy się wyróżnić w sieci. A chcieć powinniśmy, biorąc pod uwagę, że prowadzimy działalność i to właśnie My chcemy mieć wpływ na to co publikujemy, kiedy i przede wszystkim w jaki sposób zamieszczane przez nas treści wyglądają. Zależy Nam na tym aby się wyrózniać, bo to właśnie ma wpływ na nasze postrzeganie i na pozyskiwanie klientów.
Posiadanie funpage’a na Facebooku to dodatkowe skrzydło promocji naszej działalności. To bardzo dobre miejsce od umieszczania wiadomości, wpisów, plakatów, krótkich ofert które będą skierowane do konkretnych odbiorców, którzy polubili nasz profil. Jest to świetny dodatek, do promowania usług o którym warto pamiętać. Natomiast, bazą naszej widoczności w sieci jest strona internetowa. Usługi dodatkowe takie jak konta na profilach społecznościowych należałoby by traktować jako dodatek, istotny ale jednak dodatek.